حل مشکل باز شدن درایوها در پنجره جدید

 

 

خب اگر گزینه های فولدر آپشن رو چک کردید و درست بوده مجبورید از رجیستری مشکلتون را رفع کنید . ۳ تا راه دارید : 

۱- از منوی start به run برو و در آنجا regsvr32 /i shell32.dll را تایپ کن و ok کن . یه پیغام مبنی بر موفقیت آمیز بودن می بینی ، کار تمومه! اگه درست نشد راه دوم را امتحان کن :

2-در run‌تایپ کن regedit  تا به رجیستری ویندوزت بری ، بعد مسیر زیر را دنبال کن :

 HKEY_CLASSES_ROOT/Directory/Shell 

در سمت راست پنجره روی default  کلیک کن و اگه مقدارش none نیست تایپ کن none و ok‌کن.

سپس برای مسیر زیر هم همون کار را تکرار کن :HKEY_CLASSES_ROOT/Drive/Shell

3-reg add hkcr\drive\shell /ve /d none /f ‌را در run تایپ کن . این هم یک روش جداست که اگر 2 روش قبلی موفقیت آمیز نبودند اینو امتحان کن .

بدون جستجو...

 

 

اگر دوست ندارید کسی فایلی را در کامپیوتر شما جستجو کند , میتوانید Search را از منوی Start حذف کنید.
برای این کار رجیستری را باز کنید (در Run تایپ کنید regedit) ، به زیر کلید زیر بروید: 

 
[HKEY_CURRENT_USER/Software/Microsoft/Windows/CurrentVresion/Policies/Explorer]
و یک مقدار DWORD به نام NoFind بسازید و به آن مقدار 1 بدهید. بدین ترتیب حتی کلید های F3 و Windows+F نیز کار نخواهند کرد.

طریقه حذف ایمیل از یاهو

 

برای پاک کردن ای میل خود از یاهو مراحل زیر را انجام دهید
در یک صفحه اینترنت اکسپلرر آدرس زیر را وارد کنید  


http://edit.yahoo.com/config/delet_user
در صفحه ای که باز می گردد نام کاربری و پسورد مربوطه که میخواد حذف بشود را وارد کنید
سپس صفحه ای با عنوان terminating your yahoo! account باز میشود پسورد خودتان را یک بار دیگر وارد کنید و بعد yes را کلیک کنید. 

مشخصات کامپیوتر خود را ببینید...

  

گاهی اوقات اتفاق می افتد که شما به دلایل مختلفی نیاز به دانستن اطلاعاتی راجع به سیستمتان دارید.
در این مواقع داشتن یک مرجع به سیستمتان دارید. در این مواقع داشتن یک مرجع نسبتا کامل براحتی قابل دسترسی باشد موهبت است.

ما روشی برای دسترسی به این منبع را به شما ارائه می دهیم . کافی است گزینه Run از منوی start را اجرا کرده و در قسمت Open عبارت Msinfo32 را وارد کنید . پنجره ای در برابرتان ظاهر می شود که شامل بخشهای مختلفی است . اطلاعات کاملی از خلاصه سیستم شما از قبیل نوع پردازنده و میزان حافظه و ... تا اطلاعات کاملی درباره هر کدام از پورتهای سریال موازی و دهها مطلب دیگر.

فهمیدن زمان دقیق توسط سایت گوگل !!!!!

 

 

سایت گوگل ( Google ) علاوه بر موتور جستجوگر کوگل امکانات بسیار فراوانی را به طور رایگان در اختیار کاربران اینترنت قرار می دهد امکاناتی که در نوع خود بی نظیر هستند همچون Gmail - Webmaster tools - Page Creator و .... . در کنار این امکاناتی که ما به راحتی می توانیم با مراجعه به سایت گوگل به آنها دسترسی پیدا کنیم امکاناتی نیز وجود دارد که به طور مخفی می باشد از جمله ساعت مخفی موتور جستجوگر گوگل . این امکان گوگل برای من بسیار مفیده زیرا خیلی اوقات ساعت ویندوز من زمان دقیق رو نشون نمیده و برای تنظیم ساعتم از گوگل کمک می گیرم !!! برای بدست آوردن زمان دقیق فقط کافیست عبارت Time رو در موتور جستجوگر گوگل تایپ کنید تا این سایت بر اساس موقعیت مکانی که در آن هستید زمان دقیق را نشان دهد . همچنین اگر بخواهید زمان دقیق کشور دیگری را بدانید در مقابل عبارت Time نام آن کشور را بنویسید تا موتور جستجو گر گوگل زمان دقیق آن کشور را نیز به شما نشان دهد .  

 

نظرررررررررررررررررر    یادتوننننننننننننننننننننن   نرررررررررررررره

مرورگری مخفی در داخل ویندوز xp !!

امروز قصد دارم نکته ای بسیار جالب در ویندوز xp را به دوستان آموزش دهم . فرض کنیم در مقابل کامپیوتری با سیستم عامل ویندوز xp نشسته اید که صاحب این کامپیوتر ( administrator ) مرورگر اینترنت اکسپلورر را مسدود کرده است و از طرفی اجازه نصب هیچ گونه نرم افزاری را به شما نمی دهد تا بتوانید مرورگر دیگری مانند اپرا و یا فایرفاکس را بروی سیستم عامل نصب کنید !!! آیا در این شرایط امکان مشاهده سایتی بدون وجود مرورگر امکان پذیر است ....

اگر در چنین شرایطی بودید میتوانید به شکل زیر عمل کنید :  


ابتدا نرم افزار Notepad ( یا هر نرم افزار متعلق به سیستم عامل ویندوز xp مانند Paint , Wordpad و... ) را باز کنید . سپس بروی عبارت Help کلیک کنید و از منوی حاصل بروی عبارت Help Topics کلیک کنید . بعد از اینکه پنجره Help مربوط به نرم افزار Notepad باز شد بروی نوار عنوان (title bar ) کلیک راست کنید و از منوی حاصل بروی عبارت Jump To URL کلیک کنید و در پنجره جدید آدرس سایت مورد نظر خود را به همراه http:// در جای خالی مورد نظر درج کنید و بروی دکمه Ok کلیک کنید .بعد از انجام این کار مطابق تصویر زیر می توانید صفحه مورد نظر را مشاهده کنید .  

Notepad هم میتواند شکسته شود !!!!!

 

 

برای انجام این کار عبارت this app can break ( به معنای : این برنامه کابری هم میتواند بشکند ) را در برنامه Notepad بنویسید و آنرا با هر اسمی که تمایل دارید ذخیره کنید . حال این فایل ذخیره شده را باز کنید ُ به جای عبارت this app can break شما باید یک سری مستطیل ببینید !!!  

 

نظر یادتون نره

روش بسیار جالب برای افزایش امنیت فایل ها در ویندوز

 

مخفی کردن انواع مختلف فایل ها در یک عکس  

 

در این روش جالب دوستان میتوانند یک یا چند نوع فایل مختلف ( مانند txt, exe, mp3, avi و .... ) را در یک عکس با فرمت JPG مخفی کنند . با کلیک بروی این عکس به هیچ عنوان فایل های شما باز نخواهد شد و فقط عکس قابل مشاهده خواهد بود و کاربر به هیچ عنوان شک نخواهد کرد که در این عکس فایل و یا حتی نرم افزاری مخفی شده است . 

 

ادامه آموزش در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

ایجاد پوشه جدید با استفاده از Quick Launch در ویندوز XP !!!

 

 

هدف من از این اموزش ارائه یک روش بسیار جالب و ابتکاری برای ایجاد سزیع یک فولدر جدید در سیستم عامل ویندوز ایکس پی می باشد . در حالت عادی بسیاری از کاربران سیستم عامل ویندوز با کلیک راست کردن و انتخاب عبارت New از منوی کلیک راست یک فولدر جدید ایجاد میکنند اما روشی که امروز میخام آموزش بدم کمی متفاوت است و در برخی از موارد سرعت آن از روش معمولی بالاتر می باشد، البته در کنار این روش نحوه ایجاد فولدر با استفاده از صفحه کلید ( کیبورد ) را نیز آموزش میدهم . 

 

برای ادامه به ادامه مطلب بروید                             نظر یادتون نره

ادامه مطلب ...

استفاده از کابل Cross برای ایجاد شبکه بین دو کامپیوتر

برای انتقال اطلاعات خود بین دو کامپوتر از چه روشی استفاده می کنید ؟


▪ اطلاعات رو روی CD رایت میکنید ؟
▪ از حافظه های Flash برای جابجایی استفاده می کنید ؟
▪ اگر حجم اطلاعات زیاد باشه چطور ؟ 

 

برای ادامه به ادامه مطلب بروید  

 

نظر یادتون نره

ادامه مطلب ...